Få svar på dine spørgsmål

Nedenstående har jeg samlet en oversigt over de mest hyppigt stillede spørgsmål

Ring endelig, hvis du har noget på hjertet, som du ikke finder svaret på her..

Fjernsupport

Backup - dit ansvar

Det er dit ansvar, at der findes backup af data inden en opgave påbegyndes. Du vil blive bedt om, at acceptere dette inden fjernsupporten startes.

Specielt ved fjernsupport kan backup være svært at håndtere. Datatab er nær umuligt men man kan risikere, at en maskine efter genstart (i forbindelse med løsningen af et problem) ikke starter korrekt op til Windows, hvorfra jeg kan genoptage fjernstyringen. I en sådan situation kan jeg være nødsaget til, at sende en fragtlabel og få maskinen ind på værksted eller kontakte en lokal kvalificeret “kollega”. Omkostninger i denne forbindelse, vil ikke udelukkende kunne dækkes af mig.

Det er dog muligt, at vi sammen foretager backup af din computer. Dette gøres typisk ved, at overføre dine billeder, dokumenter, emails (.pst filer) mm. til din egen eksterne harddisk eller tilsvarende lagringsmedie. Men det kan være tidskrævende. Ved meget kritiske opgaver er det også muligt at lave et “diskimage” som indeholder alt data fra harddisken – i sådanne tilfælde aftaler vi en fast, ikke timebaseret pris.

Som udgangspunkt laver jeg et “systemgendannelsepunkt” inden opgaven påbegyndes, og hvis der arbejdes med særligt kritiske opgaver. Et gendannelsespunkt kan ikke kategoriseres som backup, men det giver god mulighed for at bringe systemet tilbage til “sidst kendte konfiguration der virkede”

Fjernsupport forklaret

Med fjernsupport kan jeg styre din PC over internettet, præcis som hvis jeg selv sad fysisk foran den. Supporten fungerer ved at du giver mig en midlertidig adgangskode, hvorefter jeg kan se det samme skærmbillede som dig.

  • Jeg vejleder dig over telefonen til at starte fjernsupporten – bare rolig, det er nemt! Du vil blive bedt om at acceptere mine betingelser.
  • Forbindelsen oprettes, og du kan læne dig tilbage og følge problemløsningen direkte på din skærm.
  • Når opgaven er løst, bliver fakturaen sendt pr.mail med 8-dages netto. Fakturaen kan betales direkte fra din mailboks med kreditkort, mobilepay eller bankoverførsel.

Sikkerheden og anonymitet

Jeg har licens til markedets bedste fjernsupport software, Teamviewer, og benytter det til alle opgaver.

TeamViewer arbejder med kryptering på basis af en RSA public-/private key exchange og AES (256 Bit) kryptering. Denne teknik benyttes også ved https/SSL f.eks netbank, og anses for at være fuldstændig sikker.

Hele min webside er desuden HTTPS beskyttet med et SSL sikkerhedscertifikat, hvilket sikrer, at alle forbindelser til og fra siden er krypteret – ligesom ved din netbank og andre offentlige sider.

Jeg behandler naturligvis alle kundeinformationer som strengt fortrolige.

Gratis, hvis opgaven ikke løses

Ved fjernsupport betaler du kun hvis den eller de primære opgaver bliver løst. Men det gør de heldigvis næsten altid!

Afregningsmetode og betaling

Du modtager fakturaen pr. mail og betaler først når opgaven er afsluttet.

Fakturaen kan betales med kreditkort, mobilepay eller bankoverførsel og betalingsfristen er 8- dages netto

Alle priser er inkl. moms både for private og erhverv

Hvis du ofte har brug for hjælp, så kan du med fordel vælge en FRI Supportaftale som afregnes fra 199 kr.- om måneden (6 måneders bindingsperiode)

Brugte computere

Hvilken stand kan jeg forvente?

Samtlige varer bliver efter grundig gennemgang inddelt i “Stande” som beskriver deres tilstand. Du vil finde denne betegnelse vist ved hvert produkt. Det er vigtigt at pointere, at alle varer uanset “Stand” altid vil være 100% funktionelle med mindre andet er oplyst. Hvis der ved klassificering opstår tvivl, vil produktet altid rykke en klasse ned. Erfaring viser at køberne oftest er positivt overrasket over varens stand, og husk – du har altid 14 dages returret.

Ny Vare Varen er ny og har aldrig været brugt. Kan have været åbnet for opgradering af harddisk / RAM

Stand A+ Perfekt stand. Varen er brugt men fremstår næsten som ny og kun med minimale brugsspor. min. 75% batterikapacitet.

Stand A Fremragende stand og kun med få kosmetisk ridser og brugsspor. min. 75% batterikapacitet. Kan have spor efter fjernelse af tyversikring/firmalogo på låg.

Stand B Har tydelige tegn på brugsspor såsom ridser og skrammer, men fremstår generelt i god stand. min. 50% batterikapacitet, men oftest væsentligt bedre.

Stand C Er i mindre god stand. Her må man forvente tydelige ridser, skrammer og i enkelte tilfælde manglende plastik. min. 20% batterikapacitet, men oftest væsentligt bedre.

Læs mere her

Uanset varens “Stand” har du altid 2 års garanti (batteriet 1 år), 30 dages betalt returret samt 1 måneds ubegrænset fjernsupport.

Batterilevetiden på en bærbar computer kan være svær at kategorisere da det afhænger af, hvad maskinen arbejder med samt, hvordan man tester batteriet. Batterier er og bliver en brugsgenstand med begrænset levetid. Et nyt batteri holder typisk der svarer til 300 cyklusser (fra opladt til fladt).

Garanti & reklamationsret forklaret

Alle brugte computere sælges med Danmarks bedste garantibetingelser, hvilket giver dig 2 års garanti, 30 dages betalt returret samt 1 måneds ubegrænset fjernsupport.

Nye maskiner sælges med 24 måneders reklamationsret, heraf 1 års garanti. Returretten på nye maskiner er de normale 14 dage (dog betalt af mig) og du får naturligvis 1 måneds ubegrænset fjernsupport med i prisen!

Fjernsupporten dækker ikke overførsel af data (det koster 449 kr.-) og gælder kun den solgte maskine.

I tilfælde af reklamation bedes du sende en mail til kontakt@mitsupport.dk med produktets serienummer samt en udførlig fejlbeskrivelse. Du vil herefter modtage en betalt fragtlabel til udprint på egen printer.

Alle reparationer omfattet af garanti får højeste prioritet og vil oftest være repareret, ombyttet eller krediteret indenfor 7 hverdage.

Tastaturlayout & sprogindstillinger

Mine brugte computere bliver købt hos store europæiske leverandører, som specialiserer sig i genbrugt IT. Sidstnævnte betyder, at tastaturernes layout i nogle tilfælde kan være svenske, finske eller norske. Når det er tilfældet, vil det være tydeligt oplyst med rød skrift ved det enkelte produkt. Uanset hvilket skandinavisk land der er tale om, gælder det udelukkende de to taster, “æ” og “ø”, og det har efter min simple ændring, ingen indflydelse på hvordan du taster, læser eller benytter tastaturet.

Jeg løser udfordring med svenske, finske eller norske tastaturer ved, at sætte et slidstærkt og særligt beregnet bogstavs mærkat på de to taster (se eksempel længere nede)

De fleste nye danske computere har både danske, svenske, norske og finske bogstaver. Producenterne gør dette, for at kunne producere ét tastatur som kan bruges i alle 4 skandinaviske lande. Naturligvis vil tastaturet på mine bærbare være sat til dansk layout, så du ser og taster det korrekte “æ” og “ø” som du kender det fra ethvert andet dansk tastatur. Med disse mærkater er man aldrig i tvivl, hvilken tast der laver henholdsvis “æ” og “ø”, hvilket mange nemt kan være på nye danske computere.

Alle maskiner leveres desuden med Dansk som hovedsprog, og såfremt du ønsker engelsk eller andet sprog er det muligt men vigtigt, at jeg kontaktes. Evt. blot som en note ved bestillingsprocessen.

Nedenstående eksempel viser to forskellige svenske tastaturer tilpasset dansk vha. tastatur mærkater.

dansk layout

De brugte computere er gjort "klar til brug"

Alle brugte computere er som standard gjort “klar til brug” og indeholder kun lige netop det de skal – ingen “bloatware”, reklameprogrammer eller anden ubrugelig software som man finder på nye computere. Du modtager en fuldstændig ren og optimeret bærbar computer – lige til at tage i brug.

Når du tænder computeren skal du blot acceptere Microsofts betingelser, oprette et brugernavn og eventuelt tilslutte computeren dit trådløse netværk.

Følgende er installeret på alle maskiner:

  • Alle drivere, så computeren er fuldt funktionsdygtig
  • Windows opdateringer (frem til datoen de blev klargjort)
  • Windows Defender antivirus (integreret i Windows 10)

Nulstilling / Gendannelse af din computer

Husk BACKUP inden du vælger at Nulstille din computer

Hvis du ønsker at Nulstille din computer til “fabriksindstillinger” / samme tilstand som da du modtog maskinen kan du følge nedenstående procedure. Du behøver ingen DVDér eller andre medier da Windows 10 allerede har alt, hvad computeren skal bruge.

Med Nulstilling kan du vælge, om du vil beholde* dine filer eller fjerne dem, og derefter geninstallere Windows.

Du starter ved at gå til Indstillinger > Opdatering og sikkerhed > Nulstil denne pc > Introduktion og vælge en indstilling.

Windows beholder under alle omstændigheder computerens nødvendige drivere samt Windows 10 aktiveringen.

  • Bemærk, Windows 10 beholder kun dine brugerfiler. Programmer bliver slettet, og mails mm. kan gå tabt.

Fjernsupport inkluderet ved køb

Alle computere købt hos mig, nye som brugte, inkluderer 1 måneds ubegrænset fjernsupport. Perioden starter den dag du modtager computeren.

Har du eksempelvis brug for hjælp til at installere printer, tilslutte computeren på dit trådløse netværk eller blot ønsker vejledning til brug af computeren – så giv mig endelig et kald!

Bemærk dog, at den ubegrænsede fjernsupport ikke inkluderer hjælp til overførsel af data fra tidligere PC eller opsætning og flytning af mailkonto – dette sælges som en ydelse. Læs mere under næste punkt “Overførsel af data fra tidligere PC”.

Overførsel af data fra tidligere PC

Overførsel af data fra din tidligere PC samt opsætning eller overførsel af mailkonti kan laves her på værkstedet eller over fjernsupport. Du kan gøre brug af denne service, hvad enten du har købt din computer hos mig, eller et helt andet sted. Bemærk dog, at prisen på ydelsen vil være reduceret, hvis den nye computer er købt hos mig.

På værkstedet eller hjemme hos dig

Ved større og mere omfattende opgaver vil det være en fordel, hvis jeg kan få begge maskiner ud på værkstedet i Silkeborg. Jeg kommer dog også gerne hjem til dig, hvis du bor i det midtjyske.

Dataoverførsel via fjernsupport

Når fjernsupport anvendes kobler jeg op til begge computere, og benytter typisk dit eksisterende netværk til at overføre filerne. Ved større mængder data kan det være en fordel, hvis du har en ekstern harddisk eller større USB nøgle tilgængelig. Du kan under hele processen følge med på begge skærme, og over telefonen aftaler vi præcis hvordan det skal gøres.

Leveringstid

Alle varer med status “på lager” i min webshop er klar til at blive sendt eller afhentet indenfor 1-3 hverdage.

Hvis du har valgt “afhentning” bedes du afvente mail som fortæller at varen er “Klar til afhentning”.

Hvis du har tilvalgt opgraderinger, f.eks. SSD harddisk, ekstra RAM eller anden installation kan leveringstiden blive forlænget yderligere.

Ved bestilling modtager du en bestillingsbekræftelse pr. mail og yderligere en mail med forsendelsesnummer når produktet er afsendt. Du kan spore pakken på Post Danmarks webside

Udkørende PC hjælp

Kørsel

Kørsel udregnes med Google Maps og kilometer bliver kun talt den ene vej.

Bor du eksempelvis 10 kilometer fra min adresse vil den endelige pris for kørsel være 150 kr.-

Kørsel op til 15 km: 150 kr.-

Kørsel op til 25 km: 250 kr.-

Kørsel op til 50 km: 300 kr.-

Timepris og afregning

Timeprisen udregnes fra ankomst og pr. afsluttet kvarter. Ved udkørende besøg fakturerer jeg altid én arbejdstime som mindstepris – også selv om opgaven måske er løst efter 40 min.

Langt størstedelen af mine udkørende opgaver bliver løst indenfor 1 time.

  • Timeprisen for udkørende support: 450 kr.-

Priseksempel:

En opgave i Silkeborg tager 1 time og 10 min. at løse. Regningen vil lyde på:

Kørsel op til 15 km, 150 kr.-

1 arbejdstime, 450 kr.-

Samlet pris, 600 kr.-

Alle priser er inkl. moms.

Kan alle opgaver løses på din adresse?

De fleste kan løses på din adresse, men I nogle tilfælde, hvis en maskinen f.eks. skal arbejde selvstændigt på en reparation, eller hvis der er opstået hardwarefejl, kan jeg være nødsaget til at tage maskinen med hjem på værksted. Ofte kan jeg også klare de mindst tidskrævende udfordringer under besøget og følge op senere på dagen over fjernsupport, når maskinen er færdig med at arbejde. Dette kunne f.eks. blive aktuelt ved fjernelse af virus, hvor de sidste trin kan være meget tidskrævende.

Vi finder sammen en holdbar løsning.

Computer Reparation

Backup

Hvis det er muligt bør du altid lave backup inden din computer indleveres til reparation. Det er vigtigt at pointere at backup altid er dit ansvar, og at Jeg I tilfælde af datatab ikke kan holdes ansvarlig – alting kan ske, specielt med en fejlramt computer.

Jeg tilbyder dog fuld backup mod 150 kr.- inden en opgave påbegyndes. Denne backup vil oftest være i form af en diskklon/image, hvilket må betegnes som den bedste form for backup.

Backup anbefales, hvis man har vigtige data på sin computer og specielt i forbindelse med større hardwarereparationer eller fjernelse af virus- og malware.

Backup kan forlænge reparationtiden.

Gratis fejlsøgning

Når et defekt produkt indleveres foretager jeg altid en grundig fejlsøgning. Når fejlen er bekræftet bliver du kontaktet med et fast tilbud. Du kender dermed altid den endelige pris på en opgave.

Fejlsøgningen er gratis og, hvis du ikke ønsker reparationen foretaget kan du afhente produktet til 0 kr.-

Garanti på reparationer

Du har altid 12 måneders garanti på både montage og komponenter, f.eks. hardisk, RAM, skærme til bærbare mm.

Garantien gælder naturligvis kun den del af maskinen reparationen omhandler.

Hvor lang tid tager en reparation?

Jeg bestræber mig på, at færdiggøre alle reparationer indenfor 1-4 hverdage. Der kan dog opstå situationer hvor denne periode overskrides – eksempelvis hvis reparationen kræver specielle reservedele, som går i restordre hos mine leverandører. Hvis en reparation overskrider 4 hverdage vil du blive kontaktet og informeret herom.

Du er altid velkommen til at få en gratis lånepc med hjem mens din computer er til reparation.

Hvis et PC problemer genopstår

Heldigvis sker det meget sjældent, men skulle det vise sig, at et computerproblem alligevel ikke er løst, så vil jeg i de fleste tilfælde bede om yderligere et forsøg og i den forbindelse få produktet retur på værksted.

Hvis en reparation må opgives, vil den fulde pris blive krediteret øjeblikkeligt.

Betaling | Betingelser | Ansvar

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fortrydelsesret på varer købt i både webbutik og butik.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager varerne.

Returneringsomkostninger bedes du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes og afsendes senest 14 efter modtagelse af varen

Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@mitsupport.dk. I meddelelsen bedes du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – hvis varen er forringet forholder jeg mig retten til at reducere beløbet der refunderes.

Åbnede softwarelisenser er jf. dansk købelov ikke berettiget til returnering.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Jeg dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang og du kan bede om returlabel ved at sende en mail til kontakt@mitsupport.dk

Ved returnering
Bedes du returnere varen til:

MITSUPPORT
Resdal Bakke 8
8600 Silkeborg

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende reg. og kontonummer, så jeg kan overføre det aftalte beløb.

Betalingsbetingelser

Betaling bedes foretages kontant via. kreditkort, mobilepay eller bankoverførsel ved sagens afslutning med undtagelse af fjernsupport.

Fakturaer for fjernsupport sendes pr. email med 8-dages netto betaling.

Alle sidens priser er inkl. moms.

Persondata

Personlige oplysninger indsamlet via webside, fjernsupport el. e-mail kommunikation vil blive behandlet som fortrolige oplysninger.

Persondata til faktureringsinformationer opbevares 5 år jf. dansk lovgivning.

Kundens data

Data på kundens computer behandles som strengt fortroligt.

Kundens ansvar

Det er kundes ansvar, at sikre sig, at der findes backup af data, som ønskes gemt. Har kunden ikke backup, tilbydes det mod betaling (typisk 150 kr)