Få svar på dine spørgsmål

Nedenstående har jeg samlet en oversigt over de mest hyppigt stillede spørgsmål

Ring endelig, hvis du har noget på hjertet, som du ikke finder svaret på her..

Fjernsupport

Backup - dit ansvar

Det er dit ansvar, at der findes backup af data inden en opgave påbegyndes. Du vil blive bedt om, at acceptere dette inden fjernsupporten startes.

Specielt ved fjernsupport kan backup være svært at håndtere. Datatab er nær umuligt men man kan risikere, at en maskine efter genstart (i forbindelse med løsningen af et problem) ikke starter korrekt op til Windows, hvorfra jeg kan genoptage fjernstyringen. I en sådan situation kan jeg være nødsaget til, at sende en fragtlabel og få maskinen ind på værksted eller kontakte en lokal kvalificeret “kollega”. Omkostninger i denne forbindelse, vil ikke udelukkende kunne dækkes af mig.

Det er dog muligt, at vi sammen foretager backup af din computer. Dette gøres typisk ved, at overføre dine billeder, dokumenter, emails (.pst filer) mm. til din egen eksterne harddisk eller tilsvarende lagringsmedie. Men det kan være tidskrævende. Ved meget kritiske opgaver er det også muligt at lave et “diskimage” som indeholder alt data fra harddisken – i sådanne tilfælde aftaler vi en fast, ikke timebaseret pris.

Som udgangspunkt laver jeg et “systemgendannelsepunkt” inden opgaven påbegyndes, og hvis der arbejdes med særligt kritiske opgaver. Et gendannelsespunkt kan ikke kategoriseres som backup, men det giver god mulighed for at bringe systemet tilbage til “sidst kendte konfiguration der virkede”

Fjernsupport forklaret

Med fjernsupport kan jeg styre din PC over internettet, præcis som hvis jeg selv sad fysisk foran den. Supporten fungerer ved at du giver mig en midlertidig adgangskode, hvorefter jeg kan se det samme skærmbillede som dig.

  • Jeg vejleder dig over telefonen til at starte fjernsupporten – bare rolig, det er nemt! Du vil blive bedt om at acceptere mine betingelser.
  • Forbindelsen oprettes, og du kan læne dig tilbage og følge problemløsningen direkte på din skærm.
  • Når opgaven er løst, bliver fakturaen sendt pr.mail med 8-dages netto. Fakturaen kan betales direkte fra din mailboks med kreditkort, mobilepay eller bankoverførsel.

Sikkerheden og anonymitet

Jeg har licens til markedets bedste fjernsupport software, Teamviewer, og benytter det til alle opgaver.

TeamViewer arbejder med kryptering på basis af en RSA public-/private key exchange og AES (256 Bit) kryptering. Denne teknik benyttes også ved https/SSL f.eks netbank, og anses for at være fuldstændig sikker.

Hele min webside er desuden HTTPS beskyttet med et SSL sikkerhedscertifikat, hvilket sikrer, at alle forbindelser til og fra siden er krypteret – ligesom ved din netbank og andre offentlige sider.

Jeg behandler naturligvis alle kundeinformationer som strengt fortrolige.

Gratis, hvis opgaven ikke løses

Ved fjernsupport betaler du kun hvis den eller de primære opgaver bliver løst. Men det gør de heldigvis næsten altid!

Afregningsmetode og betaling

Du modtager fakturaen pr. mail og betaler først når opgaven er afsluttet.

Fakturaen kan betales med kreditkort, mobilepay eller bankoverførsel og betalingsfristen er 8- dages netto

Alle priser er inkl. moms både for private og erhverv

Hvis du ofte har brug for hjælp, så kan du med fordel vælge en FRI Supportaftale som afregnes fra 199 kr.- om måneden (6 måneders bindingsperiode)

Udkørende PC hjælp

Kørsel

Kørsel udregnes med Google Maps og kilometer bliver kun talt den ene vej.

Bor du eksempelvis 10 kilometer fra min adresse vil den endelige pris for kørsel være 150 kr.-

Kørsel op til 15 km: 150 kr.-

Kørsel op til 25 km: 250 kr.-

Kørsel op til 50 km: 300 kr.-

Timepris og afregning

Timeprisen udregnes fra ankomst og pr. afsluttet kvarter. Ved udkørende besøg fakturerer jeg altid én arbejdstime som mindstepris – også selv om opgaven måske er løst efter 40 min.

Langt størstedelen af mine udkørende opgaver bliver løst indenfor 1 time.

  • Timeprisen for udkørende support: 450 kr.-

Priseksempel:

En opgave i Silkeborg tager 1 time og 10 min. at løse. Regningen vil lyde på:

Kørsel op til 15 km, 150 kr.-

1 arbejdstime, 450 kr.-

Samlet pris, 600 kr.-

Alle priser er inkl. moms.

Kan alle opgaver løses på din adresse?

De fleste kan løses på din adresse, men I nogle tilfælde, hvis en maskinen f.eks. skal arbejde selvstændigt på en reparation, eller hvis der er opstået hardwarefejl, kan jeg være nødsaget til at tage maskinen med hjem på værksted. Ofte kan jeg også klare de mindst tidskrævende udfordringer under besøget og følge op senere på dagen over fjernsupport, når maskinen er færdig med at arbejde. Dette kunne f.eks. blive aktuelt ved fjernelse af virus, hvor de sidste trin kan være meget tidskrævende.

Vi finder sammen en holdbar løsning.

Betaling | Betingelser | Ansvar

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fortrydelsesret på varer købt i både webbutik og butik.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager varerne.

Returneringsomkostninger bedes du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes og afsendes senest 14 efter modtagelse af varen

Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@mitsupport.dk. I meddelelsen bedes du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – hvis varen er forringet forholder jeg mig retten til at reducere beløbet der refunderes.

Åbnede softwarelisenser er jf. dansk købelov ikke berettiget til returnering.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Jeg dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang og du kan bede om returlabel ved at sende en mail til kontakt@mitsupport.dk

Ved returnering
Bedes du returnere varen til:

MITSUPPORT
Resdal Bakke 8
8600 Silkeborg

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende reg. og kontonummer, så jeg kan overføre det aftalte beløb.

Betalingsbetingelser

Betaling bedes foretages kontant via. kreditkort, mobilepay eller bankoverførsel ved sagens afslutning med undtagelse af fjernsupport.

Fakturaer for fjernsupport sendes pr. email med 8-dages netto betaling.

Alle sidens priser er inkl. moms.

Persondata

Personlige oplysninger indsamlet via webside, fjernsupport el. e-mail kommunikation vil blive behandlet som fortrolige oplysninger.

Persondata til faktureringsinformationer opbevares 5 år jf. dansk lovgivning.

Kundens data

Data på kundens computer behandles som strengt fortroligt.

Kundens ansvar

Det er kundes ansvar, at sikre sig, at der findes backup af data, som ønskes gemt. Har kunden ikke backup, tilbydes det mod betaling (typisk 150 kr)